Ce direcții urmează Marketingul digital în 2020

Cum tehnologia, preferințele consumatorilor și competiția evoluează în ritm alert, brandurile nu au altceva de făcut decât să țină pasul cu trendurile și să ofere clienților lor o experiență online cât mai captivantă, care să mențină viu interesul acestora pentru produsele/serviciile brandului.

În ceea ce privește Advertising-ul digital, schimbările apar la nivelul abordării și eficientizării reclamelor. Scripturile trebuie scrie într-o manieră cât mai naturală, mai prietenoasă și mai haioasă, astfel încât potențialul client să se identifice cu ideea reclamei și să se simtă atras să utilizeze produsele promovate. Din perspectiva eficientizării, introducerea elementelor de inteligență artificială va automatiza multe dintre sarcinile care ar reveni în mod normal specialiștilor de performance, permițând calculatoarelor să rezolve singure anumite sarcini de lucru, în baza datelor introduse anterior. Referitor la Content Marketing, videoclipurile se vor menține pe primul loc în rândul preferințelor utilizatorilor, iar brandurile vor trebui să se orienteze spre acest format de campanii, dacă vor să reziste pe piață. Potrivit studiului Cisco Annual Internet Report, până în 2022 se va ajunge ca 82% din întreg conținutul online să fie de tip video.

Podcasturile câștigă și ele teren și, odată cu creșterea interesului din partea publicului, devin chiar un domeniu de interes pentru branduri, care aleg acum să își facă publicitate în timpul acestui tip de emisiuni. În acest sens, specialiștii îndrumă companiile să se folosească de acest mijloc pentru a genera awareness, mai degrabă, decât pentru a câștiga clienți noi.
Și în România podcasturile sunt la mare căutare în rândul utilizatorilor Youtube și Spotify, abordând teme precum dezvoltarea personală, cultura, situația socială și politică sau chiar hazul de necaz. Câteva exemple reprezentative sunt Mindarchitect (moderat de Paul Olteanu), Pe bune (realizat de cei de la DOR) și Între Showuri (cu Teo, Vio și Costel).

În ceea ce ține de Social Media Marketing, platformele nișate, dedicate unui singur tip de content și cu un public targetat cât mai specific, precum TikTok, pentru divertisment, LinkedIn, pentru promovarea afacerilor și recrutarea de personal, și Twitch pentru comunitatea de gaming se vor bucura de și mai multă popularitate. Alături de acestea, celebrele Facebook și Instagram se vor menține și ele pe poziții, rămânând cele mai mari și mai utilizate platforme și, totodată, o ideală rampă de lansare și de promovare pentru afacerile mici.

 

Imagini: Pic1; Pic2; Cover

 

Articol scris de Adriana Luca, CNSC organiser.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *