Inovația este cuvântul cheie atunci când vorbim despre branding. Se spune că un brand câștigă notorietate atunci când gândul consumatorului ajunge direct la el, în detrimentul celorlalte. Acesta a fost bine construit și a reușit să capteze atenția. Ce faci, însă, atunci când te întâlnești cu competiția?

Piața este în continuă schimbare, iar dacă îți dorești să ții pasul trebuie să te adaptezi. Este important să înțelegi momentul în care publicul țină tinde către ceva nou. Atunci trebuie să „ataci” și să reîmprospătezi imaginea brand-ului.

Competiția, o bună strategie de marketing și dorința de vizibiltate constantă sunt unii dintre factorii ce conduc către o campanie de rebranding.

Rebranding-ul este conturat de o schimbare la nivelul brandului. Aceasta poate pleca de la elementele recognoscibile la nivel vizual, precum logoul, și poate ajunge până la strategia de promovare.

Ce este nevoie să știi în cazul în care îți dorești să schimbi înfățișarea ori abordarea unui brand?  Există câțiva pași care te vor ajuta să îți clarifici ideea și tactica de rebranding.

Amplifică-ți cunoștințele despre brand. Dacă vrei să remodelezi modul în care un brand este perceput de către  publicul său, trebuie să aflii cine este brandul respectiv, cu ce se ocupă, ce îl recomandă în mod particular, cum este văzut în momentul actual de către public și ce anume dorește să schimbe.

Ocupa-te cât mai mult de partea de research.  Nu sunt niciodată prea multe informații. Este necesar să ai cât mai multe cunoștințe despre publicul țintă. Trebuie să știi cui te adresezi, pentru a stabili modul în care o vei face. La fel de mult ajută si crearea unui profil al consumatorului, după care să te ghidezi. Dacă vrei să schimbi abordarea, ar trebui să fii pregătit să „lovești” direct la țintă.

Găsește elementele care unicizează brandul. O abordare diferită a brandului poate lăsa competitorii cu un pas în spate. Focusează-te asupra publicului țintă și nu încerca să mulțumești pe toată lumea. Folosește-te de cuvinte cheie care să descrie atuurile brandului.

Ține totdeauna cont de feedback.  Este imperios necesar să existe o legătură strânsă între public și brand, astfel că feedback-ul poate fi mereu folosit pentru îmbunătățirea experienței oferite.  Prin feedback vei afla, cu siguranță, dacă scopul campaniei de reabranding a fost atins sau, din contră, dacă ideea nu a fost îmbrățișată de către public, așa cum te-ai fi așteptat.

Așadar, ține cont de faptul că rebranding-ul este un proces complex, bazat pe strategie și research și nu încerca să urmărești câștiguri materiale, ci atașament față de brand.

Articol scris de Brînzaru Maria-Alexandra, CNSC Organiser.

Categories: BLOG

0 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *