Anul 2010 a adus cu sine ediția cu numărul șapte a Congresului Național al Studenților la Comunicare, congres organizat în incinta Muzeului Național Cotroceni. Tema care a făcut deliciul oamenilor din domeniu a fost denumită „PR cultural: ediție revizuită și comentată”, temă care a fost dezbătută pe parcursul a trei zile: 22-24 aprilie.

Primele două zile ale evenimentului au fost ocupate cu studii de caz și conferințe ce tratau concepte dintre cele mai diverse, iar ultima zi a fost dedicată workshopurilor, mai concret părții practice a evenimentului, parte care i-a incitat pe participanti.

Prima zi a congresului s-a deschis cu o conferinţă introductivă: „PR-ul cultural: Prefaţă”. Invitaţi precum Andrei Găitanaru de la Ministerul Culturii, Dumitru Borţun, membru fondator ARRP (Asociaţia Română a Profesioniştilor în Relaţii Publice) etc, alături de moderatorul Răduţ Bîlbîe, profesor la Facultatea de Litere a Universităţii din Bucureşti, au evidenţiat caracteristicile acestei ramuri a Relaţiilor Publice, plasând un accent deosebit asupra modului în care ea este practicată în ţara noastră.

Cea de-a doua conferinţă, „Ambasadori culturali dincolo de graniţe”, deplasează centrul de interes al dezbaterilor către aria comunicării internaţionale. Participanţii la congres au aflat mai multe despre modul în care cultura, purtător al tradiţiilor şi al viziunii despre lume, poate acţiona ca liant între naţiuni şi poate ajuta la înţelegerea mai bună a celuilalt.

Prima conferinţă din cea de-a doua zi a congresului i-a provocat pe studenţi să arunce „O privire critică asupra mecenatului corporatist”. În cadrul conferinţei, invitaţii au încercat să descopere premisele şi condiţiile de funcţionare ale acestor asocieri, luând în calcul, totodată, problemele de ordin etic care pot însoţi alăturarea dintre cultură şi mediul de afaceri.

Ultima conferinţă a evenimentului a adus  în prim-plan o întrebare care, în diverse formulări, este adresată tot mai frecvent: „Serviţi cultură? Un meniu scris de PR şi Marketing”. Care este relaţia dintre termenii binomului PR-Marketing? Până în ce punct se întrepătrund cele două domenii? Asistăm, în prezent, la un proces de comercializare a culturii? Interesant, nu?

În ceea ce privește ziua cu numărul trei, aceasta a fost ocupată de workshopuri, organizate de șapte agenţii, printre care Griffon & Swans, Rusu,  Borţun Brand Growers sau Cameleon PR & Events, care au vizat punerea în aplicare a cunoştinţelor dobândite în cadrul dezbaterilor.

Astfel s-au încheiat cele trei zile dedicate „culturii”, trei zile de care suntem mândri și bucuroși că am reușit și anul acesta să ducem la final proiectul nostru de suflet.