Cea de-a opta ediție a Congresului Național al Studenților la Comunicare s-a desfășurat în perioada 5-7 mai în incinta Palatului Parlamentului, unde cei aproximativ 230 de participanți s-au bucurat de trei zile de conferințe și workshopuri, de informații noi și speakeri bine pregătiți în Comunicarea de Guerrillă.

Prima zi a evenimentului a început cu o conferință introductivă în care cei prezenți au aflat ce este comunicarea de guerrillă și cum poate fi implementată cu succes. În cadrul conferinței, Alexandru Istrail, master trainer în guerrila marketing, a precizat că termenul înseamnă, în primul rând, o imaginație bogată, pe când resursele financiare pot fi limitate. Claudia Stan, director de marketing la Aerotravel, a vorbit despre tacticile de guerrilla marketing puse în practică de compania Aerotravel.

În cea de-a doua conferință a primei zile a fost abordată tema campaniilor de PR de guerrilla. Bogdan Theodor și Mircea Tomescu au oferit exemple din campaniile la care au lucrat, specificând că un client mare, o corporație presupune investiția unei sume mari de bani și că nu i se potrivește întotdeauna PR-ul de Guerrillă.

Ziua a doua a congresului a debutat cu dezbaterea privind eficiența campaniilor din online și offline, având-o ca moderator pe Ruxandra Predescu, PR Consultant – SPV Legal. Andreea Timofte – General Manager Motion Vision Communication, a menționat că obiectivul comunicării de guerrillă poate fi generarea de buzz și de word of mouth. Ioana Hreninciuc – Hostway Romania și Bogdan Morar – Creative director la Propaganda, le-au împărtășit celor prezenți tips and tricks pentru campanii de succes. Ultima conferință, Referendum în Guerrillicom: concluzii și previziuni, l-a avut ca invitat pe Bogdan Naumovici, care a admis că PR-ul de guerrillă este cel mai eficient pentru o campanie aflată în poziția de challanger.

Cea de-a treia, și ultima zi a Congresului s-a axat pe workshopuri, unde participanții la eveniment au avut ocazia să pună în aplicare cunoștiintele dobândite în urma conferințelor. Nu mai puțin de nouă companii de prestigiu de pe piața românească (CLEAR, Dacia, IMAGE PR și Coca-Cola HBC Romania, Graffiti PR, Agenția de vise, POLIROM, MB Dragan, Blogway, PROPAGANDA) au participat la aceste workshopuri, fiecare prezentând abordarea personală asupra Comunicarii de Guerrillă.

Bineînțeles, o parte din succesul răsunător al celei de a opta ediții a congresului este datorat, în mare măsură, partenerilor care au asigurat buna desfașurare a evenimentului. Printre aceștia se numără Coca-Cola HBC, NESCAFE, DANONE, POLIROM, Comunicare.ro, BitDefender, Bestprint ș.a. De asemenea, partenerii media: (Radio Romania Actualitati, IQads Kadett, Hipo.ro, Start UB, Radio 3net, DorDeDuca.ro, apPRentice.ro, Cluj Life, Comunicatorii.ro) au avut un rol important în promovarea evenimentului la nivel național pe diferite platoforme media.