Cea de-a unsprezecea ediție CNSC cu tema  ,,Neuromarketing” a reușit să capteze atenția celor prezenți și să ofere informații relevante și extrem de utile pentru înțelegerea consumatorilor prin această nouă direcție de comunicare. Aceasta a avut loc în perioada 8-10 mai.

Conferintele s-au desfășurat în cadrul Casei de Cultură a Studenților (Calea Plevnei, nr.61) și s-au axat pe: Introducere în neuromarketing, Neuromarketing – noua cale de cunoaștere a consumatorului, Neurodesignul în publicitate și relații publice și Neuroetica. Concluzii și previziuni.

Cum a decurs a XI-a ediție CNSC? 

În prima zi a evenimentului, la conferința „Introducere în neuromarketing”, studenții înscriși au avut ocazia să o cunoască pe Ana Iorga (Managing Partner Lemon Studio) care a realizat prima cercetare de neuromarketing din țară și a înființat primul laborator de neuromarketing din sud-estul Europei: Buyer Brain. Discuția a fost moderată de Adriana Lungu (Alumnus PRIME), a luat cuvântul și Georgiana Manea Senior Client Service, ISRA Center Marketing, iar studiul de caz ”Apicola Costache”, primul studiu de neuromarketing din România, a fost susținut de Valentin Dima director financiar.

Conferința ”Neuromarketing-ul – noua cale de cunoaștere a consumatorului” i-a avut ca invitați pe Alexandru Negrea (Head of Facebook Department, Spada), Dragoș Cîrneci (Senior Consultant, Head of Brain Research Institute, Synergon Consulting), precum și Andrei Radu (CEO&Founder GPeC – Gala Premiilor eCommerce).  Subiectul discuției a fost neuromarketing-ul, ca mod de cunoaștere a consumatorilor și rolul pe care acesta îl are, spulberând niște mituri legate de această formă de cunoaștere. Studiul de caz a fost susținut de Anton Gherca: Art Director, Atelier Șapte. 

Cea de-a doua zi, a debutat prin conferința ”Neurodesignul în publicitate și relații publice”. Speakerii conferinței au fost Eugen Tarță (Senior Radiologist, CDT Victor Babes, Univ. of Medicine and Pharmacy “Carol Davila” Bucharest), Ștefan Liuțe (Strategy Director Storience) unul dintre cei mai reputați startegi de brand din România și Dora Tita (Client Service, Daedalus Millward Brown). Aceștia au vorbit despre avantajele folosirii neurodesign-ului în publicitate și relații publice ca mod de persuasiune a consumatorilor dar și de impactul pe care îl au plasarea produselor, packaging și labeling-ul, sau culorile asupra deciziei de cumpărare. 

Conferința s-a încheiat cu studiul de caz, în cadrul căruia Eugen Tarța a vorbit despre marketingul senzorial, dar și despre metodele folosite în neuromarketing și impactul pe care le au acestea la nivelul creierului uman. 

La ultima conferință ”Neuroetica. Concluzii și previziuni” speakeri au fost Cristian Ducu (Director, Centre for Advanced Research in Management and Applied Ethics), Leon Zăgrean (Șeful catedrei de Fiziologie al Universității de Farmacie și Medicină ”Carol Davila” București) – primul român care a adus domeniul neuroștiințelor în țară și Mihai Fetcu (Creative Director, Geometry Global). Au avut o discuție despre moralitatea influențării deciziei de cumpărare prin intermediul tehnicilor de neuromarketing. Studiul de caz a fost susținut de Alex Petrescu (Strategic Planner, Geometry Global), care a vorbit despre știință și publicitate: principiile ştiinţifice care stau la baza neuromarketingului. La sfârșitul zilei, începând cu ora 21:00, a avut loc petrecerea CNSC la subsolul Restaurantului Sangria. 

Cea de-a treia zi a Congresului a fost dedicată unei sesiuni de workshopuri desfășurate simultan începând cu ora 12:00. Pentru a pune în aplicare cunoștințele dobândite în zilele precedente, participanții au avut de rezolvat un brief de creație în cadrul workshopurilor susținute de reprezentanți din partea Dacia, Ursus, Geometry Global, iLeo și Pastel.

Ediția a avut drept colaboratori: Oriflame, Webhelp, Danone, Alka, Coca-Cola, Ursus, Bitdefender, iar parteneri media: BestJobs, Școala ADC*RO, Bucharest Guide, Going out, Calendar evenimente, PR Romania, Chelgate Public, Affairs & Public Relations, Educativa.