Editorial placement – beneficiile promovării gratuite

Mulți antreprenori nu știu că există numeroase modalități prin care pot economisi o parte din
banii investiți în publicitate. Aceste metode, chiar dacă se află peste tot în jurul nostru, nu
sunt observate întotdeauna la adevărata lor valoare. Prin notificarea mass-mediei despre
apariția unui produs, antreprenorii îşi pot asigura o modalitate de a-şi face reclamă gratuită,
prin ceea ce numim plasare de produse în editoriale.

Plasarea de produse într-un editorial este o modalitate prin care încrederea cumpărătorilor
poate fi câștigată foarte ușor. Părerea aparține autorului editorialului, și nu creatorului
produsului, aceasta fiind pur obiectivă. Într-adevăr, nu putem controla părerea unei publicații
în legătură cu un produs, dar chiar dacă recenzia se dovedește a fi una negativă, aceasta ar
putea fi un semnal de alarmă pentru cel ce dorește să își facă publicitate.

Un alt avantaj al acestui procedeu de publicitate este reciprocitatea. Atât firma care își dorește
o recenzie, cât și publicația care o va face vor avea de câștigat. Ziarul sau revista respectivă –
mai ales atunci când vorbim despre un subiect de specialitate – are nevoie constant de
informații interesante cu care să își umple paginile, pe când comerciantul își dorește ca
produsele sale să fie vizibile pentru cât mai multe persoane.

În plus, poți deveni chiar tu cel care promovează. Dacă reușești să îți expui expertiza în
legătură cu o anumită temă de discuție, poți fi promotorul unui editorial de specialitate în
care, bineînțeles, îți vei putea expune produsele. De la a scrie scurte articole informative,
până la a da interviuri, lumea presei este a ta. Însă, cea mai des întâlnită problemă în această
situație este găsirea acelor publicații dispuse să accepte input-ul persoanelor care nu lucrează
pentru ele.

Chiar dacă reclamele plătite rămân una dintre cele mai eficiente metode de a face publicitate,
trebuie să fim mereu cu ochii în patru pentru a găsi oportunități de promovare „pocket-
friendly”, iar plasarea de produse prin intermediul editorialelor este un punct de plecare
extrem de promițător!

Imagine: Pic1.

Articol scris de Sara Crăciun, CNSC organiser.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *