Orice brand își dorește ca reclamele lui să atragă atenția și să rămână în memoria publicului. O reclamă se remarcă și se deosebește de celelalte prin originalitate, obiectivitate și prin elementele artistice considerate sarea și piperul acesteia. Unul dintre elementele esențiale ale unei reclame de succes este muzica. Folosită în mod adecvat, poate face minuni.

Cum contibuie muzica la realizarea unui spot memoriabil?

În primul rând, o melodie aleasă potrivit completează mesajul publicitar și, cel mai important, transmite emoție, energie. Este important ca versurile să fie compatibile cu mesajul pe care vrea să îl transmită brandul și cu ceea ce vrea acesta să evidențieze.Cum eficiența unei reclame depinde de reacția publicului, companiile sunt atente la nevoile și cerințele acestuia și cum entertainmentul este, pentru mulți, în capul listei de preferințe, nu trebuie să lipsească. Oferind entertainment prin muzică, creează conexiuni puternice cu publicul.

În al doilea rând, muzica poate îmbunătăți imaginea unui brand, atrăgând atenția asupra lui. Există jingle-uri concepute special pentru reclame care sunt realizate în așa fel încât, prin emoțiile pe care le transmit, să devină ușor de reținut. De obicei, acestea au în componența lor sintagme sau interjecții, în general motto-urile brandurilor pentru care sunt realizate. De asemenea, un alt concept folosit frecvent este transferul de imagine. Altfel spus, brandul respectiv se folosește de reputația unei trupe sau de aprecierea de care se bucură un artist în realizarea spotului. Atunci când este folosită o melodie celebră, spotul are potențial mai mare să fie reținut însă au existat și situații în care spoturile au adus celebritate unei melodii.

Muzica este un mod de a comunica, de a transmite, de a apropia. Deși nu suntem conștienți de rolul important pe care îl joacă, lipsa ei ar face spoturile mai puțin atractive și, probabil, ar avea un impact negativ în relația cu publicul.

 

Imagini: Pic1Pic2; Cover

Articol scris de Rebeca Cercel, CNSC organiser.

Categories: BLOG

0 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *