Nano și micro influencerii – noile „unelte” ale Marketingului

Nu e nimic necunoscut în faptul că Social Media are un cuvânt important de spus în ceea ce privește influențarea comportamentului de cumpărare al utilizatorilor de pretutindeni. Tocmai din acest motiv Marketingul online este în plină floare, iar brandurile apelează tot mai frecvent la influenceri pentru a-și promova produsele.

Influenceri sunt persoanele care activează în mediul online și al căror conținut oferit are puterea de a modela gândirea și de a determina alegerile comunității care le urmăresc, iar în funcție de numărul de urmăritori, aceștia se divid în 3 categorii:

Macro-influenceri sunt cei care au peste 100000 de urmăritori, în general vedete, care se bucură de o foarte mare putere de expunere, dar care nu au o comunitate specifică. Costurile colaborării cu această categorie sunt foarte mari, însă nu garantează impactul urmărit, deoarece macro-influencerii se adresează unei audiențe mult prea mari pentru a-i putea determina preferințele de cumpărare.

Micro-influencerii, cea de-a doua categorie, sunt cei cu un public alcătuit din 10000 – 100000 de persoane. Aceștia se bucură de un reach destul de mare, au o relație mult mai apropiată cu comunitatea pe care și-au format-o, pot oferi vizibilitate brandurilor și pot influența vânzările acestora prin interacțiunea strânsă pe care o au cu urmăritorii lor.

Nano-influencerii se bucură de un număr de urmăritori cuprins între 1.000 și 10.000, au o audiență mult mai restrânsă, dar bine definită, dovedind astfel capacitatea de a-și personaliza mai mult conținutul și de a genera un engagement mare cu comunitatea lor. Sugestiile lor sunt mult mai bine recepționate de către publicul țintă, iar costurile unei astfel de colaborări sunt foarte accesibile.

În prezent, brandurile preferă să se orienteze spre micro și nano-influenceri și să își asocieze imaginea cu aceștia, în detrimentul colaborării cu un influencer mare, deoarece în acest mod pot genera awareness și pot dobândi noi clienți printr-o investiție mult mai mică.

 

Imagini: PIC1; PIC2; COVER;

Articol scris de Adriana Luca, CNSC Organiser

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *