Storytelling: tips and tricks despre cum îți poți crea povestea

Storytelling-ul este o formă de comunicare des întâlnită în ziua de azi în rândul marilor branduri. Acestea, alături de agențiile de publicitate și de comunicare au înțeles că storytelling-ul este o punte prin care să familiarizezi consumatorii cu produsele și serviciile promovate. Creând o poveste în jurul unui concept – oamenii devin mai receptivi.

Pentru a avea rezultatele dorite, trebuie să acorzi atenție și modul în care transmiți această poveste. Ți-am pregătit cinci tips and tricks pentru a spune cele mai bune povești:

  1. Gândește-te la un început care să atragă atenția

Dacă reușești să-i stârnești curiozitatea ascultătorului/ cititorului tău de la început, munca ta este pe jumătate terminată.

 

  1. Implică audiența în poveste

Oferă-le consumatorilor experiențe vizuale, auditive și olfactive. Folosește-te de imagini artistice și figuri de stil, pentru a da greutate textelor tale și pentru a atrage oamenii în lumea ta.

 

  1. Povestea trebuie să fie amuzantă sau să îi sensibilizeze

Poveștile care ajung virale, indiferent de forma pe care o au (imagini, video, texte etc), de obicei, fie arată probleme reale cu care se confruntă societățile, fie satirizează anumite greșeli pe care le fac oamenii și care stârnesc râsul.

 

  1. Creează suspans

Poveștile bune au mereu un punct culminant. Trebuie să încerci să păstrezi starea de curiozitate până în momentul în care vei dezvălui elementul surpriză.

 

  1. Încheie într-o tonalitate pozitivă

Știm cât de mult contează începuturile și finalurile. De aceea, este recomandat să închei povestea cu un mesaj scurt și memorabil, un gând bun sau un sfat.

Poveștile bune sunt nemuritoare, sunt spuse și arătate tuturor celor din jur și îți rămân impregnate în memorie pentru mult timp. Poveștile se regăsesc peste tot în jurul tău, trebuie doar să ai ochii larg deschiși pentru a lăsa inspirația să te cuprindă. Astfel, vei putea contura și tu povești, în jurul unor branduri sau produse, care să atragă și să provoace o schimbare în viețile oamenilor.

 

Imagini: Pic1; Pic2; Pic3; Cover; 

 

Articol scris de: Ana Toma, CNSC Organiser

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *