Super Bowl: Campionatul American al Reclamelor

Super Bowl, campionatul fotbalului american profesionist, este aproape o sărbătoare națională, celebrată anual de cei ce locuiesc în Statele Unite ale Americii. Fiind cel mai urmărit program de către americani, a reușit imediat să stârnească interesul, depășind granițele continentului. Festivitățile, ce au loc în duminica Super Bowl, sunt urmărite de milioane de oameni din întreaga lume. Însă, pentru cei care nu sunt fani ai fotbalului american, reclamele prezentate de-a lungul festivității sunt cele care reușesc să capteze cu adevărat atenția. Având loc la începutul fiecărui an, reclamele lansate în cadrul evenimentului reprezintă un punct de plecare pentru celelalte branduri de pe mapamond, iar creativitatea și nonconformismul lor servește drept inspirație numeroaselor campanii realizate de-a lungul anului.

 

Evenimentul anual Super Bowl are o istorie cunoscută pentru domeniul comunicării, primele reclame din cadrul programului sportiv fiind difuzate chiar de la începuturile acestei festivități. Însă, abia la lansarea produsului Macintosh, de către compania Apple, Super Bowl a început să-și contureze imaginea de „campionat al reclamelor”.  Cu timpul, s-a constat că o mare parte din public preferă momentele de advertising în schimbul sportului în sine, acestea fiind un puternic element al distracției. Indiferent că brandul  abia se lansează pe piață, ca dorește să-și extindă viziunea sau că are ceva important de transmis, este necesar de luat în considerare publicul și momentul în care acesta urmărește festivitatea, mai exact atmosfera relaxată, socială și nevoia de amuzament și distracție.

 

În 2020, Super Bowl a reușit să rămână în memoria publicului atât cu ajutorul momentului controversat, realizat la pauză, de Shakira împreună cu Jenifer Lopez, dar și prim intermediul reclamelor amuzante, cât și a celor serioase, care transmit într-un mod bine gândit mesajul brandului. Anul acesta, Pepsi, Pringles, Mountain Dew, Cheetos și BudLight Seltzer au mizat pe factorul de entertainment. Iar branduri precum Microsoft, Google și Kia au dorit să atingă un punct sensibil al publicului, cu ajutorul mesajului transmis.

 

Fanii Rick & Morty s-au putut bucura de reclama de 30 de secunde lansată de Pringles la SuperBowl, brand care recent a realizat și o nouă aromă a produsului, inspirată chiar din desen: Pickle Rick. În acest timp, cei în playlistul cărora se regăsește Post Malone au putut să-și urmărească artistul preferat în spotul celor de la BudLight Seltzer. Pentru cei care îndrăgesc și privesc cu nostalgie asupra anilor 90, Cheetos a lansat un nou produs, celebrând a 30-a aniversare a hitului “U can’t touch this”. Iar pentru fanii filmului “The Shining”, Mountain Dew a pregătit o surpriză pe cât de amuzantă, pe atât de neconvențională. Super Bowl 2020 ne-a amintit, prin intermediul celor de la Google, cum să nu-i uităm pe cei dragi nouă, prezentându-ne un spot emoționat, iar reclama celor de la Kia ne amintește să nu renunțăm niciodată și să oferim tot ce avem mai bun.

 

Cu siguranță, creativitatea reclamelor, lansate în cadrul Super Bowl 2020, va influența advertisingul din anul acesta și va servi drept etalon campaniilor ce vor urma.

 

Imagini: PIC1; PIC2; COVER

Articol scris de Ioana Avadanei, CNSC Organiser

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *