A doua zi de alt_reality a adus în prim-plan fuziunea dintre domeniile Comunicării și tehnologiile VR și AR. Realitățile imersive au devenit o strategie folosită de branduri, pentru a oferi consumatorilor experiențe autentice.

include_VR/AR a început cu o conferință susținută de doi dintre cei mai tineri creatori din domeniu, Alex Dohotaru și Robert Lazăr. Aceștia ne-au vorbit despre modul în care brandurile își construiesc imaginea cu ajutorul tehnologiei și despre experiența consumatorilor.

Robert are un skillset abil pe partea de design și creativitate, iar Alex a dezvoltat în ultimii 5 ani experiența de a lucra cu brandurile. Am învățat că impactul asupra pieței este sugerat de un milliard de useri AR și aproximativ 170 de milioane de useri în domeniul VR-ului, iar totul e în creștere.

În anul 2020 tehnologia a fost esențială. Dacă înainte de contextul pandemic mulți oameni se temeau de a încerca VR și AR, ele reprezintă acum o necesitate, iar brandurile au fost nevoite să se adapteze. Acest lucru nu a dus decât la o accelerare a evoluției tehnologiilor imersive. Clienții care au crezut în puterea VR/AR au fost pionieri în implementarea tehnologiei pe piață.

În ziua de azi, consumatorii au o atenție sporită către ideile creative și inedite, iar companiile au înțeles că tehnologiile atrag publicul în căutare de inovație. Am aflat și că realizarea filtrelor poate părea simplă, dar este, de fapt, un proces complicat. Este nevoie de utilizarea mai multor softuri pentru a crea un conținut optim pentru mai multe device-uri. “Trebuie să fii cu adevărat pasionat pentru a ieși în evidență și trebuie să fii mereu la curent.“

include_VR/AR a continuat cu George Crețu, care ne-a vorbit despre modul în care contextul pandemic a influențat strategia brandurilor de utilizare a celor două tehnologii. Am aflat de la George despre o soluție pozitivă din perioada pandemiei – conversia de la mediile XR la platforma de Web3D, în care poate exista o componentă de imersiune.

Mai mult, din Web se poate realiza cu ușurință o trecere către VR și AR. Deși transpunerea din acest tip de experiențe nu este identică celei pe care o avem în tehnologiile imersive, Web3D reprezintă o cale de mijloc, considerată oportună și mult mai scalabilă decât orice implică folosirea unui hardware.

George Deac este cel care ne-a spus despre modul în care vor evolua brandurile, utilizând tehnologia, printr-o prezentare care ne-a arătat că metaversul este deja aici, iar utilizatorii pot să participe oricând la diverse simulări prin intermediul avatarelor. În funcție de eveniment sau companie, poate fi creată o foarte bună personalizare a experienței utilizatorului. “Posibilitățile sunt nelimitate, singura limită este imaginația”.

Am continuat cu un studiu de caz care a avut în prim-plan felul în care poate fi creat un produs care are potențialul de a optimiza interacțiunea dintre companii și clienți. Răzvan Boldiș ne-a prezentat exemple inovative și relevante, din care am descoperit că în numeroase domenii, natura soluției este de fiecare dată definită de clienți.

Sesiunea de Q & A ne-a oferit și de această dată șansa de a înțelege numeroase puncte de vedere, aspirațiile și percepțiile speakerilor noștri referitoare la cum vor evolua noile tehnologii și la impactul lor asupra Comunicării.

 alt_reality a continuat cu seria de workshopuri care au încurajat interacțiunea cu participanții pasionați. Dumitru Gangaliuc și Vasile Hodorogea ne-au ajutat să înțelegem diferențele dintre realitățile digitale și să aflăm ce stă la bazele principiului de “relevanță și credibilitate” utilizat în comunicarea comercială. Încrezători, ne amintim că o idee care astăzi poate părea bizară, în viitor ar putea să devină o reală inovație.

Cea de-a XVII-a ediție CNSC s-a încheiat într-o notă pozitivă. Pasionați și dornici de cunoaștere, studenții au posibilități multiple de a contribui la dezvoltarea tehnologiilor imersive și de a implementa noi concepte. Cu ajutorul tehnologiei, lumea evoluează în ritm alert.

Categories: BLOG

0 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *